بسیاری از افراد با عکاسی صنعتی آشنایی ندارند به همین خاطر می پرسند عکاسی صنعتی چیست؟ در جواب این سوال بهتر است بدانید این نوع از عکاسی یک شاخه اصلی از عکاسی است که وظیفه دارد محصول و خدمات را با بالاترین کیفیت و دقت به نمایش بگذارد.
عکاسی صنعتی تنها شامل عکاسی از محصولات نیست چون این نوع از عکاسی شامل عکاسی از کارخانه جات و سازمان ها نیز می شود. این شاخه از عکاسی به گونه ای است که در آن باید عکاس با استفاده از یک سری تجهیزات خاص و انتخاب دقیق نور های مناسب تمام تلاش خود را به کار ببرد تا بتواند تصاویری بسیار با کیفیت از محصولات ثبت کند. عکسی که توسط عکاس صنعتی گرفته می شود باید به گونه ای باشد که بتواند تمام خصوصیات ظاهری کالا را به نمایش بگذارد.
سبک های عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی یا عکاسی صنعتی به گونه ای امروزه برای کسب و کار ها اهمیت پیدا کرده است که تقریبا همه کسب و کار ها برای رشد در زمینه کاری خود نیاز به آن دارند. بعد از آشنایی با این نوع از عکاسی بهتر است با انواع آن آشنا شوید.
چون این نوع از عکاسی را میتوان به موارد مختلفی دسته بندی کرد. همانگونه که می دانید همیشه سوژه مهم ترین اصل در عکاسی می باشد. به همین خاطر در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی نیز آنها را براساس نوع سوژه دسته بندی می کنند.
عکاسی تبلیغاتی از محصول
رایج ترین و متداول ترین نوع عکاسی صنعتی عکاسی از محصولات تولیدشده در صنایع متفاوت است. البته بهتر است بدانید این نوع از تصویر برداری با توجه به نوع محصولات و نوع تبلیغات بسیار گسترده است.
می توان گفت خلاقانه ترین تصاویری که در عکاسی تبلیغاتی به ثبت می رسند تصاویری می باشند که از محصولات گرفته می شوند. میتوان نمونه های زیادی از این نوع عکس ها را در بنر ها و بیلبورد ها مشاهده کنیم. البته در این زمینه خلاقیت عکاس بسیار مهم است. چون طرح های متنوعی که به محصولات داده می شود. تا متفاوت تر و زیباتر دیده شوند تاثیر بسیار زیادی بر دیده شدن بیشتر محصول دارند.
عکاسی صنعتی از غذا
همانگونه که میدانید در سطح شهر تعداد زیادی رستوران و کافه های بزرگ و کوچک وجود دارد. صاحبان چنین مکان هایی همیشه تمام تلاش خود را به کار می برند که بتوانند به خوبی منوی کافه و یا رستوران خود را معرفی کنند.
همچنین چون امروزه دنیای مجازی از اهمیت بسیار زیادی برای افراد برخوردار است افراد بسیاری تلاش می کنند تا با ثبت تصاویر بسیار خوب از غذا ها و نوشیدنی های خود مخاطب را جذب کنند. برای عکاسی بهتر در این زمینه تنها می توان از عکاسی تبلیغاتی استفاده کرد.
چون افرادی که چنین کاری را انجام می دهند از مهارت بالایی برخوردار هستند و به خاطر تجهیزات پیشرفته ای که دارند می توانند مناسب ترین تصاویر را هم برای منو و هم برای فضای مجازی تهیه کنند.
عکاسی تبلیغاتی از فضا و ساختمان
همیشه عکاسی تبلیغاتی از فضا طرفدارن زیادی داشته است. به همین خاطر جز رایج ترین مدل های عکاسی صنعتی قرار گرفته است. حال مکان تهیه چنین عکس هایی می تواند فضای داخلی و خارجی یک ساختمان باشد و یا تهیه عکس از هتل ها و پارک ها باشد.
در واقع هر مکانی که برای گسترش کار خود نیاز به تبلیغات داشته باشد. عکاسی از آن برای به اشتراک گذاشتن که توسط افراد ماهر صورت میگیرد جز عکاسی تبلیغاتی از فضا به حساب می آید.
در واقع تمام عکس های تبلیغاتی که سوژه آنها فضا است جز این دسته از عکاسی قرار می گیرند. می توان گفت مهم ترین مکان هایی که همیشه تلاش می کنند با استفاده از عکاسی تبلیغاتی کسب و کار خود را گسترش دهند شامل مواردی مانند: مجتمع های تجاری، محیط تالار ها، پروژه های عمرانی و محیط های در حال ساخت پروژه های تجاری بسیار بزرگ می باشند.
عکاسی صنعتی سفر
فضای مجازی موجب به وجود آمدن مشاغل متفاوتی شد. همچنین این فصل توانست نوعی دیگر از عکاسی تبلیغاتی را به بازار اضافه کند. عکاسی صنعتی سفر بعد از به وجود آمدن فضای مجازی و به اشتراک گذاشتن عکس ها به وجود آمد. عکاسی توریسم یا عکاسی سفر به گونه ای می باشد. که در آن از تمام نقاط گردشگری و زیبایی یک منطقه طبیعی بکر عکس گرفته می شود.
هدف از تهیه چنین عکس های معرفی مکان های گردشگری و ترغیب افراد برای رفتن به چنین مکان هایی می باشد. معمولا از عکاسی های تبلیغاتی توسط موسسه های توریستی دعوت به عمل می آید.
تا تصاویری بسیار با کیفیت از مناطق گردشگری یک قسمت تهیه شود . چون با استفاده از چنین عکس هایی می توان افراد زیادی را به مکان های گردشگری کشاند. بهتر است بدانید قبل از دنیای مجازی عکاسی توریسم بیشتر شامل تهیه عکس از مناطق طبیعی و یا ناظر بسیار جذاب خلاصه می شد. که جنبه تبلیغی نداشتند. اما امروزه با ترکیب عکاسی تبلیغاتی و عکاسی تبلیغاتی افراد زیادی توانسته اند سود بسیاری به دست آورند.
عکاسی صنعت مد و فشن
یکی از گسترده ترین مواردی که در عکاسی صنعتی وجود دارد. شامل عکاسی در زمینه مد و فشن می باشد. به احتمال زیاد همه ما تاکنون تصاویر بسیار زیادی را در زمینه مد و فشن مشاهده کرده ایم. این گونه از عکس ها در بیشتر مواقع در ژورنال ها دیده می شوند.
عکس های مدل و فشن بیشتر برای تبلیغ پوشاک و اکسسوری می باشند. چون با استفاده از آنها شرکت های تولید لباس و اکسسوری می توانند به راحتی محصولات جدید خود را در کمترین زمان ممکن در سراسر دنیا به اشتراک بگذارند و چون عکس ها نیز بسیار با کیفیت می باشند. معمولا می توانند مشتریان بسیار زیادی به دست آورند. البته بهتر است بدانید عکاسی مد و فشن قوانین بسیار زیادی دارد که همین امر آن را به یک نوع عکاسی مجزا تبدیل کرده است.
عکاسی تبلیغاتی سوژه آزاد
عکاسی از سوژه های آزاد همیشه میتواند بهترین عکس ها را برای ما تهیه کند. معمولا این عکسهای بسیار زیبا در اغلب موارد در آرشیوی خاص نگه داری می شوند. این گونه از عکس ها در بیشتر مواقع توسط شرکت های تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرند.
عکس های سوژه آزاد ممکن است شکار لحظه ای خاص از یک حیوان یا عکسی فوق العاده از یک میوه نوبر زیبا یا پرتره یک انسان بسیار خاص باشد. زیبایی چنین عکس های موجب می شود نظر کمپانی های مختلفی به آنها جذب شود و از آنها در بنرها، بروشورها و کاتالوگ ها استفاده کنند.
مزایای استفاده از عکاسی صنعتی
عکاسی صنعتی مزایای زیادی برای هر کسب و کاری دارد که بهتر است با آنها آشنا شوید.
جلب توجه مشتریان
عکاسی صنعتی تا کنون باعث کسب سود بسیاری از افراد شده است. چون با استفاده از آن میتوان تصاویر جذابی از محصولات تهیه کرد و با به اشتراک گذاشتن آنها در صفحه های مجازی توجه مشتریان زیادی را جلب کرد. این گونه از عکس ها به گونه ای جذاب هستند که خود به خود مشتری را به خرید ترغیب می کنند.
ارتقای شناخت برند
تهیه عکس های تبلیغاتی از محصولات یک برند و جذب مشتریان زیاد و تهیه تیزر های تبلیغاتی با استفاده از آنها موجب می شود افراد زیادی در سراسر دنیا با برند سازنده چنین محصولاتی آشنایی پیدا کنند . همین امر موجب میشود عکس های تبلیغاتی کمک زیادی به شناخت بیشتر برند ها بکنند.
افزایش فروش
یک محصول تا زمانی که توسط افراد زیادی دیده نشود به فروش نمی رسد. درگذشته چون امکان دیده شدن محصولات توسط افراد زیادی نبود محصولات فروش زیادی نداشتند . اما امروزه به لطف عکاسی صنعتی و تهیه عکس های با کیفیت می توان با به اشتراک گذاشتن این عکس ها مشتریان بسیار زیادی در سراسر دنیا بدون در نظر گرفتن فاصله جغرافیایی به دست آورد و فروش خود را دو چندان کرد.
ارتباط بیشتر با مشتریان
تهیه تصاویر جذاب از محصولات توسط عکاسی صنعتی موجب میشود مشتریان شما همیشه منتظر انتشار عکسی جدید از محصولاتتان باشند. همین امر موجب می شود ارتباط مشتریان شما با برندتان بیشتر شود.
افزایش اعتماد به برند
عکاسی صنعتی چون میتواند تصاویر بسیار جذابی علاوه برمحصولات از محیط شرکت و یا کارخانه نیز تهیه کند. تا شما در اختیار مشتریان قرار دهید. موجب میشود مشتریان با خیالی راحت تر به برندشما اعتماد کنند.
ارائه ایده های نوین
همانگونه که در بالا نیز بیان کردیم خلاقیت تاثیر بسیار زیادی در موفقیت عکس هایی که توسط عکاسی تبلیغاتی گرفته میشوند داشته باشد. همچنین این نوع از عکاسی میتواند با ارائه ایده های نوین برند شما را در بین تمام رقبایتان ممتاز کند.
ایجاد حس امنیت
هرگاه بتوانید به واسطه عکاسی صنعتی تصاویری با کیفیت از محصولاتتان تهیه کنید. مشتریان با مشاهده آنها می توانند حس امنیت کنند. و به برند شما اعتماد کنند.
تبلیغات موثرتر
هرگاه از عکاسی صنعتی برای تهیه عکس از محصولاتتان استفاده می کنید می توانید تبلیغاتی بسیار موثر داشته باشید. زیرا تهیه چنین تصاویری باعث می شود مشتریان بهتر محصولاتتان را بشناسند. و شما تبلیغات موثرتری داشته باشید.
افزایش شناوری برند
تنها زمانی می توانید در بازار به عنوان یک برند موفق وجود داشته باشید که افراد زیادی برندتان را بشناسند. تبلیغات با استفاده از عکاسی صنعتی و استفاده از تیزر های تبلیغاتی موجب می شود برند شما به صورت شناور در همه جا وجود داشته باشد و افراد مختلفی آن را بشناسند. همین امر موجب می شود. شما بتونید به واسطه این نوع از عکاسی شناوری بیشتری برای برند خود به وجود آورید.