محاسبه امتیاز اسپم و راههای کاهش آن

محاسبه امتیاز اسپم و راههای کاهش آن

نمره اسپم یک معیار است که احتمال جریمه شدن یک وب سایت توسط موتورهای جستجو بخاطر درگیر شدن در شیوه های اسپم را اندازه گیری می کند. نمرات اسپم(پیام بی ربط و یا ناخواسته)  از 1 تا 100 درصد است و 1 درصد کمترین احتمال علامت گذاری به عنوان اسپم را دارند.

اگر می خواهید وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بندی شود. بایستی از بهترین شیوه ها و تاکتیک های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای سئو سایت استفاده کنید. توجه به امتیاز اسپم یا هرزنامه صفحه شما نیز یک راه عالی برای اطمینان از این است که موتورهای جستجو مانند گوگل شما را جریمه نمی کنند.

در این صفحه ، ما همه چیزهایی را که شما باید در مورد نمرات اسپم بدانید را خواهیم گفت، از جمله:

  • امتیاز اسپم چیست؟
  • چگونه امتیاز اسپم خود را پیدا می کنید؟
  • عوامل موثر بر امتیاز اسپم
  • تاثیرات یک امتیاز اسپم بالا
  • بهترین روش ها برای کاهش امتیاز اسپم شما

به خواندن ادامه دهید تا در مورد عوامل موثر بر امتیاز اسپم خود و نحوه کاهش آن اطلاعات کسب کنید.

امتیاز اسپم چیست؟

امتیاز اسپم معیاری است که احتمال جریمه شدن وب سایت توسط موتورهای جستجو برای درگیر شدن در اعمال اسپم را نشان می دهد.

نمره اسپم بالا لزوماً به معنای نامناسب بودن طراحی وب سایت نیست. چندین عامل بر امتیاز اسپم شما تأثیر می گذارد. اغلب امکان دارد نشان دهنده یک وب سایت ضعیف توسعه یافته و محفوظ شده باشد.

با این حال ، برخی از وب سایت ها سئو کلاه سیاه را برای فریب موتورهای جستجو و کاربران انجام می دهند، که منجر به امتیاز اسپم بالاتر می شود.

چگونه امتیاز اسپم خود را پیدا می کنید ؟

ابزارهایی مانند Moz Pro دارای چک کننده امتیاز اسپم هستند. نام دامنه خود را تایپ کنید و گزارش مختصری دریافت خواهید کرد. امتیاز اسپم شما به یکی از سه دسته تقسیم می شود:

  • کم: بین 1% تا 30%
  • متوسط: بین 31% تا 60%
  • بالا: بین 61% تا 100%

امتیاز اسپم ایده آل باید کمتر از 5 درصد باشد. اگر امتیاز اسپم شما پایین است، جای نگرانی نیست. شما باید فوراً به یک نمره اسپم متوسط ​​یا بالا بپردازید. چک نشدن وب سایت شما ممکن است منجر به بازخورد نامطلوب مخاطبان شما شود و حتی منجر به جریمه کردن وب سایت شما توسط موتورهای جستجو شود.

10 عامل موثر بر امتیاز اسپم

سیگنال ها و عوامل مختلفی وجود دارد که بر امتیاز اسپم شما تأثیر می گذارد. اگر با اسپم مشکل دارید، باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

عواملی که بر امتیاز اسپم شما تأثیر می گذارد:

  1. تعداد صفحات وب سایت و بک لینک
  2. تنوع بک لینک
  3. نسبت لینک های nofollow و dofollow
  4. انکر تکست مارک دار در بک لینک ها
  5. تعداد لینک های خارجی در مقابل لینک های داخلی
  6. لنگر صفحه متن سنگین
  7. طول دامنه
  8. اطلاعات تماس موجود
  9. اعداد در دامنه
  10. کیفیت محتوا

بیایید هر یک را بررسی کنیم:

1-تعداد صفحات وب سایت و بک لینک ها

اگر وب سایت شما صفحات زیادی دارد اما لینک های داخلی کمی دارد، امکان دارد به عنوان اسپم نشانه گذاری شود. موتورهای جستجو وب سایت ها را به عنوان اسپم علامت گذاری می کنند. اگر باور داشته باشند که محتوای ارزشمندی ندارند.

بک لینک ها اغلب نشان می دهند. که صفحات ارزش ارجاع توسط صفحات و سایت های دیگر را دارند. اگر وب سایت جدیدی دارید، اطمینان حاصل کنید که صفحات شما به یکدیگر مرتبط هستند تا نشان دهند که هر صفحه حاوی اطلاعات ارزشمندی است.

3-تنوع بک لینک وب سایت

تنوع پایین لینک به این معنی است که بیشتر بک لینک های یک سایت از همان دامنه ها هستند. اگر وب سایت شما بیش از 1000 بک لینک از 10 وب سایت داشته باشد، تنوع لینک پایینی دارید.

این ممکن است امتیاز اسپم شما را افزایش دهد، زیرا تنوع لینک پایین ممکن است نشان دهنده این باشد که لینک ها ناشی از تلاش های کلاه سیاه برای افزایش بک لینک شما هستند.

3-نسبت لینک های nofollow و dofollow

اگر تعداد لینک های dofollow بسیار بیشتری نسبت به لینک های nofollow داشته باشید، احتمال اینکه موتور جستجو وب سایت شما را به عنوان اسپم علامت گذاری کند، افزایش می یابد.

لینک nofollow یک لینک است که به موتورهای جستجو می گوید که لینک juice را به صفحه ای که به آن اشاره دارد منتقل نکنند.

این یک برچسب HTML rel="nofollow" دارد و رتبه بندی صفحه عنوان شده در SERPs را بهتر نمیکند.

در همین فاصله، لینک dofollow link juice را به صفحه ای که به آن اشاره دارد منتقل می کند. تعداد بیشتر لینک های dofollow نسبت به لینک های nofollow ممکن است به موتورهای جستجو نشان دهد که یک وب سایت این لینک های غیر طبیعی dofollow را خریداری می کند.

4-انکر تکست مارک دار در بک لینک ها

یک انکر تکست برند در بک لینک از نام برند در متن لنگر استفاده می کند و اعتبار و رتبه برند را در SERP ها بهبود می بخشد. وب سایت هایی که به طور طبیعی بک لینک به دست می آورند، معمولاً آنها را از لینک هایی با انکر تکست مارک دار دریافت می کنند. اگر یک وب سایت تعداد بک لینک های بیشتری با متن لنگر بدون مارک داشته باشد، می تواند بر امتیاز اسپم شما تأثیر بگذارد.

5-تعداد لینک های خارجی در مقابل لینک های داخلی

بسیاری از وب سایت های اسپم مانند فهرست های وبلاگ با کیفیت پایین،لینک های خارجی بیشتری نسبت به لینک های داخلی دارند. گفته می شود، اگر سایت شما تعداد لینک های خارجی به میزان قابل توجهی نسبت به لینک های داخلی داشته باشد. ممکن است باعث شود. موتورهای جستجو وب سایت شما را به عنوان هرزنامه ببینند. برای پایین نگه داشتن امتیاز اسپم خود به تعداد متعادلی از پیوندهای داخلی و خارجی نیاز دارید.

6-صفحه متن سنگین را انکر کنید

همچنین باید بین متن لنگر و میزان محتوایی که در صفحات خود دارید تعادل برقرار کنید. وب سایت هایی که دارای صفحاتی با متن های انکر زیاد هستند، اما محتوای ارزشمند کمی دارند، پرچم های قرمز را برای موتورهای جستجو بالا می برند.

اطمینان از داشتن محتوای ارزشمند با لینک های متنی معتبر،امتیاز اسپم شما را پایین نگه می دارد.

7-طول دامنه وب سایت

گوگل وب سایت هایی با دامنه های طولانی را به عنوان تلاشی برای کلمات کلیدی برای اهداف رتبه بندی، مشاهده می کند. پر کردن کلمات کلیدی برخلاف قوانین گوگل است. به همین دلیل دامنه خود را کوتاه و ساده نگه دارید.

8-اطلاعات تماس موجود

یک وب سایت معتبر همیشه اطلاعات تماس را روی آن خواهد داشت. یک صفحه اختصاصی تماس با ما ایجاد کنید و آن را به ناوبری سرصفحه یا پای صفحه خود اضافه کنید.داشتن اطلاعات تماس به بازدیدکنندگان شما می گوید که شما یک کسب و کار قانونی هستید که می توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

9-اعداد در نام دامنه

اکثر نام های دامنه فقط حاوی کلمات هستند. در حالی که برخی از نام های دامنه قانونی دارای شماره هستند، ممکن است کاربران را گیج کنند و به موتورهای جستجو بگویند که سایت امکان دارد اسپم باشد.

اگر نام کسب و کار شما دارای اعداد است، به جای آن عدد را هجی کنید. به عنوان مثال، به جای 5starpetboarding.com، می توانید از fivestarpetboarding.com استفاده کنید.

10-کیفیت محتوای سایت

کاربران محتوای با کیفیت بالا می خواهند که به هدف جستجوی آنها پاسخ دهد.و موتورهای جستجو می خواهند که آن محتوا را تحویل دهند.

در سال 2022 ، گوگل به روزرسانی الگوریتم محتوای مفید خود را ارائه داد که هدف آن نشان دادن اطلاعات مرتبط و مفید برای جستجوگران است.

ابر قدرت موتور جستجو همچنین دستورالعمل های E-E-A-T خود را منتشر کرد. E-E-A-T مخفف تجربه، تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن است. محتوای شما باید همه اینها را به نمایش بگذارند. تا کاربران و موتورهای جستجو به شما اعتماد کنند.

گفته می شود، اگر محتوای نا مشخص و کم کیفیت زیادی را منتشر کنید، مانند ابزارهای هوش مصنوعی، در معرض خطر افزایش امتیاز اسپم خود هستید.

اثرات یک امتیاز اسپم بالا

امتیاز اسپم بالا به رتبه وب سایت شما آسیب می رساند. وقتی مخاطبان شما به دنبال کسب و کار شما هستند، احتمال دارد که شما در صفحه اول SERPs نمایان نباشید. حتی امکان دارد گوگل سایت شما را به دلیل نقض اصول جستجو و دستورالعمل های هرزنامه جریمه کند. در نتیجه، وب سایت شما ممکن است ترافیک ارگانیک بسیار کمی داشته باشد. مشتریان احتمالی شما کسب و کار شما را پیدا نمی کنند و در مورد پیشنهادات شما اطلاعاتی کسب نمی کنند.

شما ممکن است پول زیادی را صرف تبلیغات کسب و کار خود کنید و برخی از بازدیدهای سایت را دریافت کنید. با این حال، برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت خود در طولانی مدت و بهبود اعتبار آنلاین کسب و کار خود، به ترافیک ارگانیک نیاز دارید. رتبه بندی در SERP های مرتبط نیز برای پیشی گرفتن از رقبای شما مهم است.

همانطور که گفته شد، کاهش امتیاز اسپم شما برای افزایش ترافیک سایت ارگانیک و مشاهده موفقیت طولانی مدت ضروری است.

بهترین رویکرد ها برای کاهش امتیاز اسپم شما

خبر خوب این است که بهترین شیوه هایی وجود دارد که می توانید برای کاهش امتیاز اسپم خود دنبال کنید. بیایید نگاهی به برخی از اقدامات که می توانید انجام دهید بیندازیم:

  • به طور منظم یک نظارت و بررسی روی وب سایت انجام دهید: تمام بک لینک های وب سایت خود را مرور کنید و لینک های بد را شناسایی کنید.
  • حذف لینک های بد: حذف هر گونه لینک از وب سایت شما که به عنوان اسپم یا از وب سایت های با کیفیت پایین است. روی یافتن منابع معتبر که می توانید به صفحات وب خود پیوند دهید تمرکز کنید.
  • بهبود کیفیت محتوا: محتوای شما باید برای جستجوگران مرتبط و ارزشمند باشد. محتوای خود را حسابرسی کنید و هر محتوایی را که قدیمی است بازخوانی کنید. از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید زیرا موتورهای جستجو شما را جریمه می کنند.
  • بهبود سئوی درون صفحه: می توانید سئوی خود را با بهینه سازی متا تگ ها، هدرها و محتوای صفحه بهبود بخشید. بهبود سرعت بارگذاری صفحه و پاسخگویی تلفن همراه نیز امتیاز SEO شما را بهبود می بخشد.
  • وب سایت خود را ایمن کنید: می توانید اقدامات مختلفی را برای ایمن سازی سایت خود انجام دهید. یکی از آنها استفاده از HTTPS است که داده های ارسال شده بین مرورگر و وب سایت شما را رمزگذاری می کند. گرفتن یک گواهینامه Secure Sockets Layer (ssl) نیز یک اقدام امنیتی اساسی است که باید انجام دهید.

امتیاز اسپم خود را کاهش دهید

امتیاز اسپم وب سایت شما معیار مهمی برای ردیابی است. امتیاز هرزنامه بالا می تواند منجر به جریمه موتورهای جستجو شود که منجر به کاهش ترافیک ارگانیک و چشم انداز یادگیری کمتر مشتری در مورد تجارت شما می شود.

اگر برای کاهش امتیاز اسپم و بهینه سازی وب سایت خود برای رتبه بندی در نتایج جستجوی مرتبط به کمک نیاز دارید، با آرماناوب همکاری کنید.

ما یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل با بیش از 15 سال تجربه در بهبود رتبه مشتریان خود در SERP هستیم. تیم کارشناسان سئوی سایت ما برای درک کسب و کار و نیازهای شما وقت می گذارند و یک استراتژی سفارشی ایجاد می کنند که امتیاز اسپم شما را کاهش می دهد و حضور آنلاین شما را تقویت می کند.

با کارشناسان شرکت طراحی سایت و سئو آرماناوب تماس بگیرید تا با یک استراتژیست در مورد خدمات SEO ما صحبت کنید!