بسیاری از کسب و کارها تصمیم می گیرند. تا سایت های خود را با یک استراتژی سازمان یافته تر و آگاهانه تر براساس خوشه های موضوعی بازسازی کنند.
این گروه از صفحات چندین مزیت را برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و سئو سایت ارائه می دهند، مانند سازماندهی استراتژی محتوا و افزایش دید در موتورهای جستجو.
در این مقاله، ما خوشه های موضوعی، چرایی ضروری بودن آن ها و اینکه چگونه می توانید برای وب سایت خود ایجاد کنید را تعریف می کنیم. اين موضوعی است که ما در اینجا در موردش صحبت خواهیم کرد:
- خوشه های موضوعی چیست؟
- خوشه های موضوعی چگونه کار می کنند؟
- مزایای مدل خوشه موضوعی
- 4 مرحله برای ایجاد کلاسترهای موضوعی
خوشه های موضوعی چیست؟
خوشه های موضوعی گروهی از صفحات هستند که به یک موضوع مرکزی مرتبط هستند.
خوشه های موضوعی چگونه کار می کنند؟
برای استفاده از خوشه های موضوعی ، ابتدا باید یک صفحه را به عنوان صفحه ستون تعیین کنید. در واقع یک مرکز اصلی محتوا برای یک موضوع کلی.
این صفحات ستونی یک نمای کلی از یک موضوع را ارائه می دهند. و در عین حال به سایر اطلاعات خاص تر در صفحات محتوای اضافی لینک می دهند.
شما از لینک داخلی برای اتصال این صفحات استفاده خواهید کرد. که برای افزایش دید و رتبه بندی موتور جستجوی شما حیاتی است. همچنین ساختار سایت سازمان یافته تری ایجاد می کند. و به خزنده ها اجازه می دهد مطالب را راحت تر جستجو و فهرست بندی کنند.
هر خوشه موضوعی پررونق از سه چیز تشکیل شده است:
- صفحه ستون اصلی
- صفحات خوشه ای متعدد
- لینکهای استراتژیک
مزایای مدل خوشه موضوعی
موتورهای جستجوی فعلی بسیار پیشرفته هستند. و قادر به تفسیر داده ها، اتصال ایده ها و درک قصد کاربر برای ارائه صفحاتی هستند. که به سؤال آنها پاسخ می دهد.
از آنجایی که الگوریتم ها از اتکای شدید به کلمات کلیدی دور می شوند. زمان آن فرا رسیده است. که وب سایت ها روی موضوعات تمرکز کنند. خوشه های موضوعی یک معماری وب سایت را ایجاد می کنند. که حول محور ارتباط موضوعی متمرکز شده و صفحات را بر اساس کلمات کلیدی طولانی مرتبط گروه بندی می کند.
بنابراین، چرا خوشه های موضوعی برای استراتژی بازاریابی دیجیتال شما اهمیت دارند؟ این مزایای بازسازی وب سایت خود را با خوشه های موضوعی بررسی کنید.
افزایش موفقیت در تحقیق کلمات کلیدی
اگر در حال حاضر با کلمات کلیدی بی ربط مواجه هستید یا از عبارات بسیار نزدیک استفاده می کنید.که منجر به بلعیده شدن و کاهش کلمات کلیدی می شود ، خوشه های موضوعی می توانند شما را به مسیر بهتری هدایت کنند.
خوشه های موضوعی به شما این امکان را می دهند. که کلمات کلیدی خود را در پست ها و دسته بندی های خاص وبلاگ گروه بندی کنید. و به شما کمک می کند از استفاده تکراری جلوگیری کنید.
این استراتژی منجر به یک وب سایت یکپارچه تر و منسجم تر خواهد شد. و کاربران را برای حرکت در محتوای شما آسان تر می کند.
بهبود تجربه کاربری
یک خوشه موضوعی به شما امکان می دهد تجربه ای طراحی کنید. که نیازهای کاربر را در حین سرچ مشتری برآورده کند. درک اینکه افراد چگونه و چه چیزی را جستجو می کنند. به شما کمک می کند محتوای خوشه ای ایجاد کنید و به نقاط ضعف، اهداف و سؤالات آنها بپردازید.
مدیریت محتوا بر اساس سوالاتی که فکر می کنید ارزش پاسخگویی را دارند. و به شما امکان می دهد تجربه ای لذت بخش و آموزنده برای کاربران خود ایجاد کنید.
وقتی نیازهای آن ها را برآورده می کنید. و آن ها را عمیق تر به قیف خریدار هدایت می کنید. زمانی که آماده تبدیل هستند، بیشتر به دنبال شما خواهند بود.
ایجاد قدرت و اقتدار
انتخاب بسیاری از مطالب مرتبط با یک صفحه ستون به گوگل نشان می دهد. که شما یک متخصص قابل اعتماد در این موضوع هستید. جفت کردن این ارتباط با لینک های مداوم و استراتژیک، اعتبار شما را تقویت می کند و قدرت شما را در یک موضوع خاص تثبیت می کند.
به عنوان مثال، فرض کنید یک صفحه ستونی دارید. که با 20 صفحه مرتبط در سراسر سایت شما مرتبط است. گوگل شما را به عنوان منبع معتبرتری نسبت به سایتی که تنها یک صفحه در مورد موضوع دارد، درک می کند. هر چه لینک های بیشتری به سمت یک صفحه با کیفیت داشته باشید ، رتبه شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) بالاتر است.
امکان دید بیشتر در SERP ها را فراهم می کند
لینک متقابل در دسته های موضوعی ضروری است زیرا به خزنده ها اجازه می دهد. صفحات مرتبط را پیدا کنند. با پیوند دادن چندین صفحه خوشه به صفحه ستون خود، به Google کمک می کنید. تا زمینه محتوای شما را درک کند.
صفحات اضافی مقدار اطلاعاتی را که گوگل باید استفاده کند. و فهرست بندی کند را افزایش می دهد. این جزئیات به خزنده ها اجازه می دهد. تا به سرعت ارتباط محتوای شما را درک کنند. و آن را به مخاطبان مناسب ارائه دهند. با وضوح بیشتر، SERP ها به احتمال زیاد شما را بالاتر می برند.
4 مرحله برای ایجاد خوشه های (کلاسترهای) موضوعی
اکنون که خوشه های موضوعی را درک کرده اید، بیایید. ببینیم چگونه می توانید این استراتژی سئوی سایت را در وب سایت خود پیاده سازی کنید.
1-موضوع اصلی خود را مشخص کنید
اولین قدم برای ایجاد گروه خوشه ای، تعریف موضوع کلی شماست. چه کسب و کار سلامت و تندرستی را اداره می کنید. یا در صنعت مالی کار می کنید، موضوعات ضروری برای کسب و کار خود را انتخاب کنید. این ارتباط به شما کمک می کند تا مشخص کنید که چه کسی هستید و ارزش خود را نشان دهید.
ممکن است مفید باشد که با این سوال شروع کنیم: "مخاطبان من چه چیزی می خواهند بدانند؟" شما می توانید شروع به صفر کردن یک موضوع محدود کنید و روی یک ایده منحصر به فرد تمرکز کنید. و در عین حال فضای کافی برای اضافه کردن موضوعات فرعی را در نظر بگیرید.
به عنوان مثال، اگر شما یک استودیو یوگا را اداره می کنید.شاید موضوع شما "مزایای یوگا" باشد. از آنجا می توانید صفحات مختلفی در مورد فواید ذهنی، جسمی، معنوی و دراز مدت یوگا بنویسید. نگاهی به SERP ها همچنین می تواند به شما کمک کند تا ببینید استودیوهای دیگر چه می نویسند:
اهداف کسب وکار خود را در ذهن داشته باشید، شکاف های محتوا را پیدا کنید و موضوعات ارزشمندی را ایجاد کنید. تا مشتریان را در قیف بیشتر هدایت کنید.
2-تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید
یک استراتژی قوی تحقیق کلمه کلیدی برای یافتن موضوعات فرعی بالقوه حیاتی است. از ابزارها و منابع آنلاین مانند KeywordsFX، Moz Keyword Explorer یا Semrush برای انجام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب و ایجاد کلمات کلیدی منحصر به فرد دنباله دار استفاده کنید.
همچنین باید شخصیت های خریدار و تجربه های مصرف کننده را در نظر بگیرید. این عوامل به شما کمک می کند. تا کلمات کلیدی را هدف قرار دهید. و محتوایی را که متناسب با نیازها و هدف جستجوی مخاطبان باشد، تنظیم کنید. از اینرو شما می توانید این کلمات کلیدی را به دسته های متمایز سازماندهی کنید ، زیرا به شما کمک می کند تا تعیین کنید که کدام تم ها و ایده ها ارزش وقت و تلاش شما را دارند.
3-محتوا را ایجاد کنید ، لینک اضافه کنید و منتشر کنید
هنگامی که زمان شروع به تولید محتوای خود است، عاقلانه است که از صفحات کلاستر خود شروع کنید. پس از تکمیل آنها، زمان راحت تری برای نوشتن صفحه ستون خود خواهید داشت زیرا از قبل جزئیات محتوا را درک کرده اید.
4-لینک های داخلی اضافه کنید
همانطور که بحث شد، پیوندهای داخلی برای خوشه های موضوعی ضروری هستند. صفحه ستون باید به صفحات کلاستر خود لینک داده شود، و همچنین صفحات کلاستر باید حداقل یک بار با استفاده از متن لنگر همسان به صفحه ستون پیوند داده شود.
از لینکها و CTA های خود استفاده کنید تا خوانندگان خود را به سمت موضوعات دیگری که پوشش داده اید سوق دهید. گوگل زمان بیشتری برای خزیدن خواهد داشت و صفحات پر ترافیک شما ارزش خود را به صفحات متصل به آن به اشتراک می گذارند.
یک استراتژی محتوا ایجاد کنید
خوشه های موضوعی مزایای بی حد و حصری را برای استراتژی سئوی سایت شما ارائه می دهند. اگر مطمئن نیستید که بازسازی وب سایت خود را از کجا شروع کنید، تیم برنامه نویسی آرماناوب آماده کمک است.
استراتژی های بازاریابی محتوای ما به شما کمک می کند. محتوای معتبر و آموزنده ای ایجاد کنید. که باعث افزایش ترافیک و پیشرو می شود. با تیمی متشکل از نویسنده محتوای تخصصی، می توانیم تقریباً برای هر صنعتی محتوا ایجاد کنیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر امروز با کارشناسان شرکت طراحی سایت آرماناوب تماس بگیرید. تا در این زمینه شما را راهنمایی نمایید.