طراحی تجربه کاربری( UX) یک جزء مهم از استراتژی بازاریابی شما برای جذب و حفظ مخاطبان هدف در سایت شما است. مانند یک کتاب یا فیلم عالی ، یک وب سایت کاربر محور می تواند. کاربران را محسور خود کند تا صفحات شما را نشانه گذاری کنند.
اگر به دنبال نمونه های طراحی UX و انگیزه هستید، به جای درستی آمده اید. در این پست وبلاگ، ما 10 نمونه طراحی UX را به اشتراک می گذاریم و این موضوعات را با دقت مرور می کنیم.
- چه چیزی یک طراحی UX خوب را می سازد؟
- 10 نمونه طراحی UX از برندها
- طراحی بد UX چیست؟
یک طراحی UX خوب چیست؟
طراحی UX خوب یک طراحی وب سایت است که به شرح زیر است:
- عملکردی
- جذاب و درگیر کننده
- آسان برای استفاده و ناوبری
این نرم افزار، بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، طرح های رنگی، گرافیک، طرح بندی صفحه، فونت و تایپوگرافی را برای بهبود تجربه کاربر ترکیب می کند.
یک شرکت طراحی UX می تواند معیارهای عملکرد طراحی سایت شما را بهبود بخشد:
- نرخ کلیک (CTR)
- نرخ تبدیل
- نرخ پرش
نمونه هایی از عناصر طراحی UX خوب شامل موارد زیر است:
- سرعت بارگذاری سریع صفحه و طراحی واکنش گرا
- طراحی وب سایت و صفحات آسان برای حرکت
- طراحی و رنگ بندی سازگار
- محتوایی که برای افراد با هر توانایی قابل دسترسی است
- استفاده از عناصر تعاملی مانند گرافیک و فیلم
- طرح ها و پس زمینه های متناسب
- ویژگی های طراحی شخصی شده، تجربه ای به یاد ماندنی و راحت را برای کاربر فراهم می کنند
20 نمونه طراحی UX الهام بخش از برندهای جهانی
در اینجا چند وب سایت طراحی UX خوب وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می کند:
1-CrunchLabs برای یک وب سایت تعاملی و ساختار یافته
طراحی CrunchLabs جذاب، تعاملی و ساختار یافته است. بر روی نیازهای کاربران تمرکز می کند. و دستورالعمل های گام به گام و متحرک اسباب بازی را ارائه می دهد.
در حالی که این یکی از نمونه های طراحی UX است. که دارای گرافیک و تصاویر متحرک بسیاری است. به سرعت بارگذاری می شود. لینک ها و منوی وب سایت به راحتی قابل پیمایش هستند و شما را به صورت سازمان یافته و قابل درک به هر صفحه هدایت می کنند.
Google Store-2 فروشگاه گوگل برای طراحی واکنش گرا با طرح های رنگی سازگار
طراحی Google Store برای چندین دسته دستگاه پاسخگو و بهینه شده است. این یک پس زمینه مینیمالیستی دارد و دارای محصولات و اطلاعات ضروری مانند قیمت ها و تخفیف ها در صفحه اصلی است.
این یکی از نمونه های طراحی UX است که دارای یک طرح رنگ ثابت است و آن را از نظر تصویری رضایت بخش می کند. صفحه اصلی انیمیشن، هایپرلینک های رنگارنگی را ارائه می دهد که سرگرم کننده و برای پیمایش راحت هستند.
3-کابوی(Cowboy ) برای پالت های رنگی جذاب و تجربه بصری عالی
Cowboy یکی از بهترین نمونه های طراحی UI و UX را دارد. طراحی مینیمالیستی و دقیق است و اطلاعات کلیدی را از همان ابتدا در اختیار کاربران قرار می دهد.
این پالت رنگی ظریف و جذاب را با تصاویر متحرک ترکیب می کند. و یک تجربه بصری عالی ایجاد می کند. متن، گرافیک و لینکها دقیق هستند و به کاربران کمک می کنند. تا به راحتی در هر صفحه حرکت کنند.
Apple-4 اپل برای ناوبری کاربرپسند
Apple اپل بر روی طراحی بصری UX تمرکز می کند و باعث می شود .تا کاربران بتوانند هنگام ورود به صفحه اصلی، پیمایش کنند. و آنچه را که می خواهند پیدا کنند. این طرح چند رنگ را با گرافیک و فضای سفید ترکیب می کند. تا یک چیدمان جذاب و چشم نواز ایجاد کند. فراخوان واضح برای اقدام (CTA) در هر گرافیک، کاربران را به طور واضح و خلاقانه از طریق وب سایت راهنمایی می کند.
5-Airbnb برای جستجوی آسان و قابلیت های فیلتر
طراحی Airbnb یک تجربه کاربری منحصر به فرد با مشخصات تعطیلات و فیلترها را ارائه می دهد. کاربران می توانند تجربه تعطیلات ، زمان ، بودجه ، اندازه اقامت و امکانات ایده آل خود را فیلتر و انتخاب کنند. این طرح همچنین گرافیک جذابی را ارائه می دهد. و به کاربران کمک می کند تا گزینه های مختلف تعطیلات را ببینند و حرکت کنند.
6-نایک Nike برای یک تجربه تصویری بی نقص
طراحی نایک جذاب، ارزشمند و بی نقص است. محصولات را با گرافیک روشن و جذاب به نمایش می گذارد. و کاربران را از یک دسته به دسته دیگر با متن واضح و CTA می برد.
نایک از رنگ و فضای سفید برای جدا کردن محصولات خود و ایجاد یک تجربه بصری باطراوت و واضح استفاده می کند. کاربران می توانند به محصولات موجود در وب سایت در دستگاه های مختلف دسترسی داشته باشند، خرید کنند و تجربه ای راحت را داشته باشند.
Christie’s 3.0-7 برای CTA های واضح و گرافیک جذاب
طراحی کریستی 0.3 دارای بسیاری از عناصر UX برجسته است. قابل توجه ترین ویژگی های آن چیدمان سازمان یافته، گرافیک جذاب، CTA واضح و ناوبری آسان است. این یکی از نمونه های طراحی UX است. که به طور مرتب آثار هنری ، ویژگی ها و محصولات را هماهنگ می کند. و رنگ را با فضای سفید ادغام می کند تا یک تجربه بصری هیجان انگیز و خلاقانه ایجاد کند.
این اطلاعات حیاتی را فراهم می کند و کاربران را از طریق سایت غنی از محتوا با لینک ها و گرافیک راهنمایی می کند.
8-تسلا برای جریان صفحه رزرو تست درایو
یکی دیگر از نمونه های عالی طراحی وب سایت UX تسلا است. وب سایت آن محصولات خود را دسته بندی می کند تا کاربران بتوانند محصول مورد نظر خود را پیدا کنند.
رزرو درایو دمو در وب سایت تسلا بسیار آسان است. وقتی صفحه محصول خاصی را مشاهده می کنید، صفحه درایو آزمایشی به طور خودکار ماشینی را که قبلاً چک می کردید را انتخاب می کند.
علاوه بر این، به طور خودکار کد پستی شما را اضافه می کند. و مکان های تست درایو نزدیک را در اختیار شما قرار می دهد.
Loop-9 برای راهنمای خرید تعاملی آن
وب سایت Loop محصولات خود را بر اساس موارد استفاده مرتب می کند. و به کاربران امکان می دهد انتخاب های خود را محدود کنند. یکی دیگر از ویژگی های عالی UX این سایت، آزمون آن است که به کاربران کمک می کند. جفت هدفون مناسب برای نیازهای خود را پیدا کنند.
Coach-10 برای فرآیند پرداخت آسان
وب سایت Coach یکی دیگر از نمونه های عالی طراحی UX است. محصولات متنوعی را برای کاربران مختلف ارائه می دهد، اما یافتن آنهایی که دوست دارید آسان است زیرا بر اساس آن دسته بندی می شوند. همچنین می توانید آنها را فیلتر و جستجو کنید.
خرید آنلاین آسان است. شما به راحتی می توانید اندازه و رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. فرآیند پرداخت ساده و سر راست است و آن را به تجربه ای خوشایند برای کاربران تبدیل می کند.
Hollister-11 برای ناوبری منوی مگا سازمان یافته
Hollister محصولات مختلفی را برای خریداران مختلف ارائه می دهد. این خرده فروش در سازماندهی منوی بزرگ محصولات خود، کار بسیار خوبی انجام داده است.
در نتیجه، پیمایش در سایت عظیم آن به آسانی حرکت می کند. ناوبری breadcrumb باعث می شود. که شما به راحتی به صفحه دسته بندی برگردید تا گزینه های دیگر را بررسی کنید.
اگر می خواهید یک دسته کاملاً متفاوت را مرور کنید، برای انتخاب گروه محصول به پیمایش کشویی بروید.
12-نتفلیکس برای نمایش نوار پیشرفت
یکی دیگر از نمونه های عالی طراحی UX که می توانید کپی کنید Netflix است. مانند اکثر ارائه دهندگان سرویس پخش آنلاین ، صفحه اصلی نتفلیکس نوارهای پیشرفت را نشان می دهد تا کاربران بدانند کجا کار را ترک کرده اند. نمایش هایی را که شروع کرده اند، در کدام قسمت هستند (اگر سریال باشد) و اینکه چقدر فاصله دارند قبل از اتمام آن را نشان می دهد.
Uber-13 برای سهولت استفاده برای شخصیت های مختلف
اوبر نمونه ای از کسب و کار است که باید تجربیات کاربری متفاوتی را برای شخصیت های مختلف ایجاد کند: یکی برای شرکای راننده و دیگری برای سرنشینان. برنامه شرکت حمل و نقل برای هر کاربر بصری است. برای رانندگان، آنها به راحتی می توانند درآمد روزانه و هفتگی خود را پیگیری کنند. در همین حال، برای سرنشینان ، رزرو سرویس ساده است.
14-برنامه NBA برای محتوای شخصی
برنامه NBA یک نمونه عالی از UX شخصی سازی شده است. پس از ثبت نام، کاربران می توانند تیم و بازیکنانی را که می خواهند دنبال کنند. را انتخاب کنند. سپس تجربه برنامه آنها بر اساس این جزئیات خواهد بود. آخرین اخبار و بازی هایی که می توانند ابتدا ببینند تیم های مورد علاقه آنها هستند.
15-سونی برای تجربه سبد خرید ساده
بهینه سازی تجربه سبد خرید برای مشتریان شما مهم است. که با خرید خود ادامه دهند. یک نمونه عالی طراحی UX برای سبد خرید سونی است. صفحه پرداخت کامل است و به خریداران امکان می دهد. گزینه پرداخت مورد نظر خود را انتخاب کنند. علاوه بر این، تفکیک هزینه ها و مبلغ کل خلاصه می شود. امکان خرید یک کالا به عنوان هدیه نیز وجود دارد.
16-برنامه Libby برای دسترسی
اپلیکیشن لیبی یک کتابخانه محلی است که به کاربران امکان دسترسی به کتاب های الکترونیکی، کتاب های صوتی و مجلات را می دهد. این در لیست ما از نمونه های طراحی UX عالی است که بخاطر ویژگی های دسترسی آن است.
این برنامه به شما امکان می دهد نور و اندازه فونت را تنظیم کنید تا متن را مطابق با اولویت خود بسازید. حتی دارای ویژگی OpenDyslexic است که از فونتی با فاصله خطوط استفاده می کند که کتاب های الکترونیکی را برای سایر کاربران قابل خواندن تر می کند.
Google Flights-17 برای بهبود سازماندهی نتایج جستجو
اگر قصد سفر دارید و به دنبال بهترین پرواز هستید (با توجه به قیمت، طول سفر و عوامل دیگر)، Google Flights وب سایتی است که می توانید به آن مراجعه کنید. این فهرست ما را از بهترین نمونه های طراحی UX قرار داد زیرا سازماندهی نتایج جستجو را بهبود می بخشد.
کاربران شهرهایی را که به آنها سفر می کنند و تاریخ های دلخواه خود را انتخاب می کنند. لذا، Google Flights بهترین پروازها را برای شما فهرست می کند. با استفاده از فیلترهای اختیاری می توانید. نتایج جستجوی خود را بهبود ببخشید. آیا پروازهایی با انتشار دی اکسید کربن کمتر را ترجیح می دهید یا پروازهایی با توقف کمتر می خواهید؟ این ابزار کار را برای شما ساده می کند.
18-حسابگر وام خودرو Cars.com برای یک تجربه خرید آنلاین کاربردی و جذاب
ماشین حساب وام خودرو Cars.com یک استراتژی بازاریابی تعاملی به خوبی اجرا می کند.
ویژگی وب سایت هم کاربردی و هم جذاب است که یک تجربه خرید بی نظیر را برای کاربران ارائه می کند. پس از پر کردن یک فرم کوتاه، خریداران خودرو لیستی از وسایل نقلیه متناسب با بودجه خود را مشاهده می کنند.
در صفحه نتایج، آن ها می توانند خودروها را بیشتر فیلتر کنند تا به راحتی یکی را پیدا کنند که مطابق با ترجیحات آنها باشد. آنها می توانند بین نو و دست دوم، برندهای خودرو و موارد دیگر یکی را انتخاب کنند.
Etsy-19 برای نمایش محصولات مرتبط بر اساس فعالیت کاربر
این وب سایت تجارت الکترونیک دست ساز و کاردستی یکی از بهترین نمونه های طراحی وب سایت UX ما برای پیشنهادات محصول است. Etsy محصولات مرتبط را بر اساس صفحاتی که بازدید کرده اید به شما نشان می دهد.
در نتیجه، فهرست کردن مواردی که می خواهید بررسی کنید آسان است. هر تصویر کوچک حتی دارای یک برچسب قیمت است، بنابراین شما به راحتی می توانید تشخیص دهید که کدام یک در حد بودجه شما هستند.
Rover-20 برای یک تجربه کارآمد برای کاربران جدید
صاحبان حیوانات خانگی که به دنبال پرستار، واکر یا پانسیون هستند، می توانند برای جستجوی خدمات مورد نیاز خود برای تاریخ های خاص به Rover مراجعه کنند. این وب سایت یک نمونه طراحی UX عالی برای تجربه ساده آن برای کاربران جدید است.
جزئیات مربوط به خدمات مورد نیاز، روزهای مورد نیاز و موقعیت مکانی خود را وارد کنید. Rover صفحه نتایج جستجوی حرفه ای را نشان می دهد. که می توانند خدمات مورد نیاز شما را بدون نیاز به ایجاد حساب کاربری ارائه دهند.
در صفحه نتایج، جزئیات کلیدی مانند میانگین رتبه بندی بررسی و قیمت را خواهید دید. حتی می توانید مشخصات کاربر را مشاهده کنید.
فقط زمانی از شما خواسته می شود که یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد سیستم شوید که آماده تماس با یک نگهدارنده حیوانات خانگی یا واکر هستید.
طراحی بد UX چیست؟
Bad UX design یک طراحی وب سایت است که بر تجربیات کاربران تأثیر منفی می گذارد. این می تواند شامل کاربران با چندین مشکل ثابت در هنگام مرور صفحه ، محصولات و خدمات شما باشد.
از آنجایی که تجربه کاربر برای بازاریابی اهمیت دارد، طراحی UX ضعیف می تواند بر ادراک مخاطبان و معیارهای عملکرد وب سایت شما تأثیر بگذارد. این می تواند بر اعتبار شما در بین مخاطبان شما تأثیر بگذارد و آنها را به سمت وب سایت های رقیب سوق دهد.
نمونه هایی از عناصر بد طراحی UX شامل موارد زیر است:
- سرعت لود صفحه پایین
- لینک ها و ویدیوهای خراب
- طراحی بهم ریخته و متن بیش از حد
- منوها و صفحاتی که برای حرکت و ناوبری گیج کننده هستند
- پس زمینه و رنگ های چیدمان بسیار زائد و زیاد
- وب سایت غیر قابل دسترس
- وب سایت هایی با URL هایی که کاربران را به سمت دامنه های ناامن هدایت می کند
- وب سایت هایی که فاقد اعتبار هستند، مانند گواهی ها و تأییدیه ها
- وب سایت هایی که سازگار با موبایل نیستند
بیایید در مورد هر یک بحث کنیم:
سرعت لود صفحه پایین
واقعیت جالب: 83٪ از کاربران آنلاین انتظار دارند وب سایت ها در سه ثانیه یا کمتر بارگیری شوند. اگر بارگذاری صفحه شما بیشتر از آن طول بکشد، ممکن است تجربه ای را ارائه دهید که انتظارات مخاطب هدف شما را برآورده نمی کند.
لینک ها و ویدیوهای شکسته
آیا تا به حال روی پیوندی که به صفحه 404 منتهی می شود کلیک کرده اید؟ فرود در صفحه 404 می تواند برای کاربران خسته کننده باشد.
بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که صفحات شما هیچ لینک شکسته ای ندارند و فیلم های جاسازی شده شما در دسترس هستند.
طراحی بهم ریخته و متن بیش از حد زائد
طراحی بهم ریخته، مرور صفحه شما را دشوار می کند. در نتیجه، خوانندگان شما به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا نمی کنند.
فضای خالی کافی در صفحه خود فراهم کنید تا برای پیمایش خوانا و راحت باشد.
منوها و صفحات گیج کننده برای حرکت
ساختار منوی شما باید بازدیدکنندگان سایت شما را به صفحه ای که به دنبال آن هستند هدایت کند. یک منوی نامرتب می تواند کاربران را گیج کند و منجر به پرت شدن آنها از سایت شما شود.
اطمینان حاصل کنید که ساختار منوی شما به طور منطقی مرتب شده است تا تجربه کاربری شما را ساده کند.
پس زمینه و رنگ های چیدمان بسیار زیاد
شما می خواهید که بازدیدکنندگان سایت شما به راحتی پیام های بازاریابی شما را درک کنند و به راحتی وب سایت شما را مرور کنند.
تصاویر پس زمینه و رنگ های بسیار زیاد برای بازدیدکنندگان سایت شما آسان نیست و ممکن است بر UX سایت شما تأثیر منفی بگذارد. اطمینان حاصل کنید که رنگ های برند و رنگ های پس زمینه صفحات وب شما برای یک تجربه مرور و خواندن لذت بخش با هم کار می کنند.
وب سایت غیر قابل دسترس
هنگام طراحی وب سایت و صفحات خود، مطمئن شوید که برای دسترسی طراحی می کنید.
به خاطر داشته باشید که برخی از بازدیدکنندگان سایت شما ممکن است دارای نقص یا ناتوانی باشند.
وب سایت خود را در دسترس و مطابق با دستورالعمل های دسترسی به محتوای وب (WCAG) و قانون آمریکایی های دارای معلولیت (ADA) قرار دهید.
وب سایت هایی با URL هایی که کاربران را به سمت دامنه های ناامن هدایت می کند
هیچ کس نمی خواهد در وب سایت های ناامنی که به طور بالقوه می تواند اطلاعات شخصی او را به خطر بیندازد، وارد شود. گفته می شود، کسب و کاری که به چنین دامنه هایی اشاره می کند ممکن است اعتماد مشتریان بالقوه خود را از دست داده و باعث اضطراب آنها شود.
لینک های سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به سایت های قابل اعتماد منتهی می شوند. هر لینک قدیمی را که ممکن است کاربران را به دامنه ای که ربوده شده است هدایت کند، حذف کنید.
وب سایت هایی که فاقد اعتبار هستند، مانند گواهی ها و تأییدیه ها
کاربران آنلاین می خواهند که وب سایت تاییدیه اجتماعی داشته باشند که قابل اعتماد باشد. یک وب سایت بدون تاییدیه یا گواهی کسب و کار با وجود خدمات رضایت بخش به مشتریان ممکن است چشم انداز خوبی نداشته باشد.
گواهی ها و تاییدیه های اجتماعی خود را برای تقویت اعتماد در بین بازدیدکنندگان سایت خود به نمایش بگذارید.
وب سایت هایی که سازگار با موبایل نیستند (موبایل فرندلی)
آیا می دانستید که بیش از نیمی از ترافیک وب سایت از تلفن های همراه ایجاد می شود؟
گفته می شود، اگر می خواهید کاربران شما تجربه کاربری عالی در وب سایت شما داشته باشند، وب سایت شما باید سازگار با موبایل باشد.
با شرکت طراحی سایت آرماناوب یک طراحی UX متمرکز بر مشتری بسازید
بهینه سازی وب سایت شما برای UX عالی می تواند کاربران را در سایت شما حفظ کند، سرنخ های بیشتری را جذب کند و درآمد شما را افزایش دهد. اگر برای طراحی UX به کمک نیاز دارید، با آرماناوب همکاری کنید.
ما یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل هستیم که خدمات حرفه ای طراحی UX را ارائه می دهیم. ما می توانیم به شما در بهبود تجربه کاربری و ارائه نتایج ملموس تجاری کمک کنیم.