بهبود فروش آنلاین برای رشد شرکت شما بسیار مهم است. همانطور که طراحی سایت فروشگاهی شما رشد می کند و اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان خود کسب می کنید، می توانید راه های جدیدی برای تبدیل سرنخ ها و کسب درآمد بیشتر پیدا کنید. در غیر این صورت، ممکن است فرصت های رشد را از دست بدهید.
برای افزایش فروش آنلاین در سایت فروشگاهی چه کاری می توانید انجام دهید؟
این پست لیست اصلی شما برای افزایش فروش سایت فروشگاهی از طریق نکات عملی است. ما موارد زیر را پوشش خواهیم داد:
1-ایجاد شخصیت های خریدار برای هدف قرار دادن افراد مناسب
پرسونای یا شخصیت های خریدار پروفایل هایی از افرادی است که معمولاً از شرکت شما خرید می کنند. پرسونای خریدار شما می تواند به شما کمک کند تعیین کنید کدام مواد بازاریابی برای مخاطبان شما بهترین کارایی را دارد. برای ایجاد پرسونای خریدار، باید برخی از داده های مهم در مورد کاربران خود را بررسی کنید، از جمله:
- رده سنی
- محل
- شغل
- جنسیت
فرض کنید مخاطبان شما فارغ التحصیلان 25 ساله دانشگاه هستند. مواد بازاریابی شما باید منوط به این افراد باشد در واقع این استراتژی می تواند به شما کمک کند نیازهای مشتری را برآورده کنید و تبدیل ها را تشویق کنید.
2-پیشنهاد تخفیف / کوپن در سایت فروشگاهی
تخفیف ها، تبلیغات و کوپن ها می توانند راهی عالی برای تشویق خرید از مشتریان شما باشند. در حالت ایدهآل، تخفیف باید باعث شود که آنها بخواهند بیشتر خرید کنند تا آن را به دست آورند:
تخفیف ها می توانند به بخش اصلی بازاریابی شما تبدیل شوند که همه مشتریان شانس کسب آن را دارند، مانند ارسال رایگان برای سفارش های خاص یا اعضای که زیاد خرید می کنند. همچنین می توانید به صورت دوره ای برای مشترکین ایمیل خود کوپن ارسال کنید.
3-نظرات / بازبینی مشتریان را به اشتراک بگذارید
گفتن اینکه شما در کاری که انجام می دهید بهترین هستید آسان است، اما آیا مشتریان شما موافق هستند؟ دریافت نظرات مشتری در وب سایت شما می تواند به ایجاد شهرت و نشان دادن کیفیت شما از دیدگاه خریدار دیگر کمک کند:
مشتریان خود را تشویق کنید تا پس از خرید نظر خود را ارائه دهند یا یک گواهی ارسال کنند. این مرحله فرصت دیگری برای ارائه تخفیف در ازای نظرات آنهاست.
4-یک کمپین بازاریابی ایمیلی ایجاد کنید
یک کمپین بازاریابی ایمیلی می تواند به شما کمک کند. فروش بیشتری داشته باشید. در واقع، بازاریابی ایمیلی 50 درصد فروش بیشتری نسبت به سایر روش های تولید سرنخ ایجاد می کند. البته اگر هنوز استراتژی بازاریابی ایمیلی ندارید، اکنون زمان سرمایه گذاری است.
ایمیل های شما می تواند شامل موارد زیر باشد:
- خبرنامه ها
- به روز رسانی های شرکت
- تبلیغات و کوپن ها
خودکار کردن استراتژی ایمیل شما می تواند در وقت شما صرفه جویی کند و مشتریان را به شرکت شما علاقه مند کند.
5-آدرس چرخ دستی های رها شده (فراموش شده)
یکی از بهترین راه ها برای افزایش فروش آنلاین در طراحی سایت فروشگاهی، ارسال یادآوری های سبد خرید رها شده است. وقتی مردم به صورت آنلاین خرید می کنند، اغلب مواردی را به سبد خرید خود اضافه می کنند. که به آن نیاز ندارند یا حواسشان پرت می شود. یا هنوز آماده خرید نیستند، در نتیجه سبد خرید و سایت شما را ترک می کنند. برای اطلاع از قیمت طراحی سایت فروشگاهی میتوانید با کارشناسان آرماناوب تماس بگیرید.
ممکن است احساس کنید که یک فروش از دست رفته است، اما می توانید آن را بازیابی کنید. یادآوری های سبد خرید به شما کمک می کند این سرنخ ها را بازگردانید و آنچه را که در سبد خرید خود قرار دادهاند را به آنها یادآوری کنید و آنها را وادار به تجدید نظر در خرید می کند:
این ایمیل ها برای بازگرداندن سرنخ ها و بازنگری آنها در خرید بسیار ارزشمند هستند.
6-از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ استفاده کنید
رسانه های اجتماعی می توانند راهی عالی برای جذب مشتریان به سایت فروشگاهی شما و تشویق آنها به خرید باشند. می توانید فروش، تبلیغات و سایر به روزرسانیها را مستقیماً در فید کاربر خود به اشتراک بگذارید. تبلیغات اجتماعی همچنین به شما کمک می کند تا برای مخاطبان هدف خود در سراسر پلتفرم ها تبلیغ کنید.
به علاوه، بسیاری از سایت ها (مانند اینستاگرام) اکنون خرید درون برنامه ای را ارائه می دهند تا به شما کمک کنند از طریق کانال های مختلف فروش بیشتری کسب کنید.
7-بازگشت را آسان کنید
در حالی که ممکن است بازده را چیز بدی در نظر بگیرید، آنها در واقع می توانند ظاهر شرکت شما را بهتر کنند و فروش را تشویق کنند.
برخی از افراد ممکن است خرید نکنند زیرا بازگشت آن مشکل است، بنابراین از خرید همه با هم اجتناب می کنند. بازگشت آسان مشتریان را خوشحال می کند زیرا در صورت عدم موفقیت محصول هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.
سیاست بازگشت و مبادله خود را به زبان ساده در سایت خود بیان کنید:
هرچه این کار را برای مشتری آسان تر کنید، احتمال خرید او بیشتر می شود.
8-از عکس ها/فیلم های محصول با کیفیت بالا استفاده کنید
این نکته ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما افزودن تصاویر با کیفیت بالا به لیست محصولات خود یکی از بهترین استراتژی ها برای افزایش فروش آنلاین است.
وقتی کاربران به صورت آنلاین خرید می کنند، فرصتی برای دیدن محصول شما به صورت حضوری پیدا نمی کنند. آنها برای تعیین اینکه آیا محصول شما برای نیازهای آنها مناسب است یا خیر، به تصاویری که ارائه می دهید متکی هستند.
از تصاویر واضح محصول استفاده کنید که زوایای مختلف و ویژگی های مهم را نشان می دهد. این مرحله دیدن آنچه را که میخرد برای مشتری آسان تر میکند و او را تشویق به خرید میکند.
9-تمرکز کاربر بر مزایای نامگذاری
ویژگی ها و مزایا یکسان نیستند. در حالی که ممکن است ویژگی های محصول را فهرست کنید، مزایا مجموعه دیگری از امتیازات بحساب می آید.
وقتی سعی میکنید به مزایا فکر کنید، وانمود کنید که مشتری هستید و از خود بپرسید: «این چگونه زندگی من را آسان تر یا بهتر میکند؟»
به عنوان مثال، فرض کنید که قطعات ماشین سفارشی را می فروشید. ویژگی ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:
- موادی که شما ارائه می کنید
- محدوده اندازه
- جدول زمانی شما
مزایا می تواند شامل موارد زیر باشد:
مشتریان می توانند با ارسال تمام طرح های خود به جای جستجوی چندین شرکت در زمان خود صرفه جویی کنند.
شما چرخش های سریع را ارائه می دهید، بنابراین آنها می توانند مواد مورد نیاز خود را سریع بدست آورند.
مرحله نمونه سازی شما با جلوگیری از انجام مجدد و اصلاحات باعث صرفه جویی در هزینه و زمان آنها می شود.
10-تبلیغات PPC را اجرا کنید
تبلیغات PPC می تواند ترافیک وب سایت فروشگاهی شما را افزایش دهد. و در عین حال در هزینه های تبلیغاتی شما صرفه جویی کند. به طور کلی، شرکت ها به ازای هر 1 دلاری که برای PPC خرج می شود، 2 دلار به دست می آورند که با افزایش قابل توجهی در فروش مرتبط است.
سرمایه گذاری در PPC در موتورهای جستجو و سایت های تجارت الکترونیک می تواند به شما کمک کند به جای تبلیغات عمومی، افرادی را که به دنبال خدمات شما هستند، هدف قرار دهید. می توانید در گرماگرم ملاقات با مشتریان، مخاطبان خود را محدود کنید و تبدیل های بیشتری دریافت کنید.
11-انتخاب ها/گزینه ها را محدود کنید
در حالی که ممکن است موجودی گسترده ای داشته باشید، گزینه های بیش از اندازه می تواند چیز بدی باشد. انتخاب های بیش از حد می تواند منجر به فلج تصمیم گیری شود، در نهایت باعث می شود مردم اصلا خرید نکنند.
انتخاب ها و گزینه های کمتر به معنای عدم تصمیم گیری کمتر است که منجر به فروش بیشتر می شود. سعی کنید تعداد گزینه هایی را که دارید محدود کنید تا مشتریان راحت تر بتوانند آنچه را که می خواهند بگردند و بخرند.
لیست محصولات شما همچنین می تواند اقلام را با ویژگی های خاص گروه بندی کند،از این رو لیست های تکراری را حذف کند تا به آنها کمک کند که در مورد خرید خود فکر کنند.
12-فرآیند پرداخت خود را ساده کنید
اگر متوجه شدید که تعداد زیادی چرخ دستی رها شده یا فرمهای فروش ناقص دریافت می کنید، ممکن است لازم باشد روند پرداخت خود را اصلاح کنید. هنگامی که یک فرآیند پرداخت پیچیده یا طولانی دارید.مخاطبان شما بیشتر احتمال دارد که سبد خرید خود را رها کنند.
فرآیند تسویه حساب خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی می تواند مخاطبان شما را از تکمیل سفارش خود باز دارد. برخی از مشکلات رایج عبارتند از:
فرم های پرداخت شما خیلی طولانی هستند.
گزینه های پرداخت کافی ندارید.
نرخ ارسال کالا خود را از قبل اعلام نمی کنید.
شما باید اطلاعات صورتحساب و حمل و نقل جداگانه را پر کنید.
این نوع مشکلات می تواند افراد را از تکمیل تسویه حساب خود باز دارد.
با ساده کردن فرآیند پرداخت، از رها کردن سبد خرید توسط کاربران جلوگیری کنید. هزینه های ارسال کالا خود را از قبل به اشتراک بگذارید و حداقل مراحل لازم را انجام دهید. با رفع این مشکلات، می توانید فرآیند پرداخت را ساده کرده و فروش را برای شرکت خود بهبود بخشید.
13-گزینه های پرداخت چندگانه را ارائه دهید
داشتن گزینه های پرداخت متعدد دسترسی به سایت شما را برای همه آسان تر می کند. همه افراد سابقه مالی یا روش های پرداخت یکسانی ندارند. به عنوان مثال، شخصی که با تلفن خود خرید می کند ممکن است ترجیح دهد از Apple Pay استفاده کند زیرا کارت اعتباری او بلافاصله در نزدیکی نیست.
گزینه های پرداخت متنوع مانع از رها کردن چرخ دستی توسط افراد می شود.
14-از چت بات ها برای پاسخ دادن به سوالات سریع در چت زنده استفاده کنید
چت بات ها برنامه های کامپیوتری هستند که از هوش مصنوعی برای تعامل با مخاطبان و گفتگو استفاده می کنند. این به شما کمک می کند فرآیند خدمات مشتری خود را خودکار کنید تا بتوانید سریع پاسخ ها را ارائه دهید. می توانید از چت بات ها در وب سایت خود یا پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک استفاده کنید.
چت بات ها می توانند به سوالات رایج مخاطبان شما پاسخ دهند ، بنابراین می توانید به آنها پاسخ هایی بدهید که به آنها کمک کند تبدیل شوند. از سوالات مربوط به حمل و نقل تا کدهای تخفیف ، شما چت بات های خود را برای دانستن پاسخ به این سوالات تنظیم می کنید. در نتیجه، مخاطبان شما آمادگی بیشتری برای خرید خواهند داشت.
15-انگیزه های مبتنی بر پاداش ایجاد کنید
مشوق ها مردم را تشویق می کنند تا برای نوعی پاداش از شرکت شما خرید کنند. به Old Navy Super Cash فکر کنید که هرچه بیشتر خرج کنید ، "پول نقد" بیشتری دریافت می کنید ، بنابراین مردم می خواهند برای دریافت پاداش خرید بیشتری انجام دهند.
مشوق های ارسال کالا رایگان را برای خرج کردن مبلغ مشخص، کدهای تخفیف برای خرید بعدی، یا مزایای دیگری که از خرید به دست می آید، در نظر بگیرید.
16-امکان انتخاب ایمیل برای تخفیف
ارائه تخفیف برای ثبت نام ایمیل یک راه عالی برای تقویت لیست ایمیل شما است:
برخی از جوایز ثبت نام رایج شامل درصد معینی تخفیف در اولین سفارش یا کد کوپن برای یک کالای خاص است.
17-روی یک وب سایت واکنش گرا سرمایه گذاری کنید
ایجاد یک سایت سازگار با موبایل یکی از بهترین راهکارها برای افزایش فروش آنلاین است. مخاطبان شما از تلفنهای همراه برای خرید استفاده میکنند، بنابراین اگر سایت سازگار با موبایل ندارید، در خطر از دست دادن سرنخهای کسبوکارتان هستید. وقتی بیش از 40 درصد از معاملات آنلاین در موبایل اتفاق می افتد ، نمی خواهید فروش بالقوه را از دست بدهید.
اگر می خواهید فروش آنلاین خود را افزایش دهید، سایت خود را موبایل پسند کنید. بهترین راه برای ایجاد یک سایت سازگار با موبایل، استفاده از طراحی ریسپانسیو است. طراحی ریسپانسیو وب سایت شما را قادر می سازد تا با هر دستگاهی که شخص استفاده می کند سازگار شود.
وقتی طراحی ریسپانسیو را ادغام می کنید، چه داخلی و چه با خدمات طراحی وب واکنش گرا، سایت شما با هر دستگاهی که مخاطبان شما استفاده می کنند تنظیم می شود. این به شما امکان می دهد بهترین تجربه را برای مخاطبان خود ارائه دهید، بنابراین احتمال خرید آنها از کسب و کار شما بیشتر است.
18-مطمئن شوید که وب سایت شما سریع بارگذاری می شود
اگر وب سایت شما کند باشد، کاربران متوجه می شوند و فروش شما متضرر می شود. در واقع، سالانه 2.6 میلیارد دلار درآمد ناشی از بارگذاری کند وب سایت ها از دست می رود. سرمایه گذاری در موارد زیر می تواند به بهبود سرعت وب سایت شما کمک کند:
فشرده سازی و بهینه سازی تصاویر شما
پیدا کردن یک میزبان وب سایت قابل اعتماد
به حداقل رساندن تغییر مسیرها یا ریدایرکت ها
اولویت بندی و تست سرعت وب سایت شما اطمینان حاصل خواهد کرد که شما هر فروش ممکن را دریافت می کنید.
نکته ی تشویقی: با یک آژانس برای افزایش فروش آنلاین کار کنید
اگر میخواهید از هر یک از نکات بالا به بیشترین فروش کمک کنید، کار با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ میتواند بهترین گزینه باشد. خوشبختانه،شرکت طراحی سایت آرماناوب به مشتریان کمک می کند. تا از وب سایت خود فروش بیشتری کسب کنند.